Talianske kultúrno – hudobné vplyvy pôsobili blahodarne na hudobný rozvoj v Poľsku a priniesli prvý veľký vrchol, akým bol stav hudobného diania v 17. storočí, ktoré je považované za zlatý vek poľskej hudby. Putovanie talianskych hudobníkov vytvorilo riečište akejsi blahodarnej kolonizácie, na ktorú nadviazali mnohí domáci skladatelia. Jedným z nich bol Luca Marenzio, ktorého vplyv možno badať v diele Mikolaja Zieleńského. Marcin Mielczewski bol žiakom Taliana Vincentia Liliusa a bol členom kráľovskej kapely vo Varšave. Giovanni Paolo Cima reprezentuje vzor ranného prototypu talianskej hudobnej tvorby je autor najrannejších inštrumentálnych diel, ktoré boli verejne publikované.
Musica sacro - profana
Poľsko - Taliansko v 17. storočí
MUSICA AETERNA
umelecký vedúci Peter Zajíček
sólisti
Michaela Kušteková soprán
Matúš Šimko tenor
Marcin Mielczewski
Canzona terza á 3
Canzona quarta á 3
Mikolaj Zieleński
Communiones per canto solo cum organo
Principes persecuti sunt
Gustate et videte
Adam Jarzębski
Canzoni e Concerti 1627
Corona Aurea
Berlinesa
Spandesa
--- o ---
Giovanni Paolo Cima
Concerti ecclesiastici 1610
Sonata per cornetto
Adiuro
O dulcedo
Sonata per violino
Comfitemini
Nativitas
Sonata á 3
Benedicam
Exaudi
Obsadenie:
Peter Zajíček husle
Gabriel Szathmáry husle
Michaela Čibová violončelo
Ján Prievozník violone
Peter Guľas čembalo/organ
Jakub Mitrík teorba
Vstupné je dobrovoľné !
Usporiadateľ: MUSICA AETERNA o.z.z
Hlavný partner: Fond na podporu umenia
Podujatie z verejných zdrojov podporil Fond na podporu umenia.
Zmena programu vyhradená !